Aaron Salus

Founder, Strut Creative / Fondateur, Strut Creative

In 2000 Aaron Salus founded Strut Creative to dream up and execute multi-platform communications projects for some of the country’s highest-profile corporations and most valuable brands.

Strut is a Calgary-based international-award-winning communications and technology firm that creates communications campaigns, engagement programs, websites, mobile applications, social investment programs, and brand development projects for clients from Shell and Suncor, to Brookfield and Bell Media. Strut has developed national advertising for top brands including Nissan, Doritos, Nintendo, and Molson.

In 2008 Aaron led a television network branding project which was awarded Gold in the PromaxBDA “Total Package Design” category – the American broadcast industry’s highest honour for network branding. In 2014 he was recognized as a Top 40 Under 40 by Avenue magazine. At Microsoft’s 2016 Worldwide Partner Conference keynote presentation, Aaron was invited to demonstrate how the cloud-based social media technology platform Strut Creative developed has created the world’s first virtual search party to help police find missing kids.

Aaron is on the board of the Missing Children Society of Canada, and a Fellow of the Royal Canadian Geographical Society. He has been published in national and local media on the topics of marketing, communications, and energy policy issues, and was featured on CNBC’s international Energy Future series. Aaron has presented case studies at the Mobile Marketing Association Conference, guest lectured at Mount Royal University, SAIT and the Alberta College of Art & Design, presented at national communications technology conferences, and has judged national communications and design awards.

En 2000, Aaron a fondé Strut Creative pour concevoir et exécuter des projets de communications sur plates-formes multiples pour certaines des plus grandes sociétés et marques du pays.

Strut est une firme de Calgary lauréate de prix, spécialisée en communications et technologie qui crée des campagnes de communication, des programmes de mobilisation, des sites Web, des applications mobiles, des programmes d’investissement social et des projets de développement de marque pour divers clients, dont Shell et Suncor, Brookfield et Bell Médias. Strut a conçu de la publicité nationale pour de grandes marques telles que Nissan, Doritos, Nintendo et Molson.

En 2008, Aaron a dirigé un projet de valorisation de la marque d’un réseau de télévision qui a obtenu un prix Or dans la catégorie Total Package Design PromaxBDA — le plus grand honneur de l’industrie américaine de la diffusion pour la valorisation de la marque de réseau. En 2014, il était reconnu à titre de Top 40 Under 40 par Avenue magazine. Au congrès mondial des partenaires de Microsoft de 2016, conférencier invité, il était invité à démontrer comment la plate-forme de technologie de nuagique appliquée aux médias sociaux que Strut a développée a créé la première équipe de recherche virtuelle au monde pour aider la police à trouver des enfants disparus.

Aaron fait partie du conseil de la Missing Children Society of Canada, et est Fellow de la Société géographique royale du Canada. Il a été publié dans des médias nationaux et locaux à propos du marketing, des communications et des questions de politique énergétique, et il a été cité dans le cadre de la série internationale Energy Future de CNBC. Aaron a présenté des études de cas à la Mobile Marketing Association Conference, a été professeur invité à la Mount Royal University, au Southern Alberta Institue of Technology (SAIT) et au Alberta College of Art & Design, a participé à des conférences nationales sur la technologie des communications, et a été juge à des concours nationaux de communications et de conception.