Portrait of Jamie Michaels

Jamie Michaels

Head of Brand Strategy, Twitter Canada / Chef de la stratégie de marque, Twitter Canada

Jamie is the Head of Brand Strategy at Twitter Canada, where he partners with top marketers to build ideas that create impact during moments that matter. He is an award-winning marketer specializing in brand strategy, digital marketing and social media.

Prior to joining Twitter, Jamie was the Director of Brand Integration for Rogers’ Sportsnet and NHL properties. In this role, he was responsible for developing and executing integrated media solutions for Sportsnet’s 5 platforms and Toronto Blue Jays media partnerships. Previously, Jamie was Director of Marketing at CBC, where he led a centralized team building partnership programs leveraging iconic brands including Hockey Night in Canada and Dragons’ Den. He began his marketing and sales career at Viacom Canada and went on to lead corporate marketing for Toronto’s 2008 Olympic Bid.

Jamie est le responsable de la stratégie de marque chez Twitter Canada, où il travaille en partenariat avec des spécialistes chevronnés du marketing pour bâtir une banque d’idées pouvant créer un impact à l’occasion de moments importants. Il est un as du marketing, lauréat de prix, qui se spécialise dans la stratégie de marque, le marketing numérique et les médias sociaux.

Avant de se joindre à Twitter, Jamie a été directeur de l’intégration de la marque pour les entités Sportsnet et NHL de Rogers. À ce titre, il était responsable du développement et de l’exécution de solutions intégrées de médias pour les cinq plates-formes de Sportsnet et pour les partenariats en médias des Blue Jays de Toronto. Antérieurement, Jamie a été directeur du marketing à CBC, où il a dirigé une équipe centralisée dont la vocation était d’établir des programmes de partenariat tirant parti de marques emblématiques dont Hockey Night in Canada et Dragons’ Den. Il a commencé sa carrière en marketing et en ventes chez Viacom Canada, pour ensuite diriger le marketing d’entreprise pour le dossier de candidature de Toronto pour les Jeux olympiques de 2008.