Sandra E. Martin

Group Publisher (Toronto), TVA Publications / Éditrice en chef pour le bureau de Toronto, TVA Publications

Less than a year after joining Canadian Living as Multiplatform Editorial Director/Editor-in-Chief, Sandra Martin was promoted to the role of Group Publisher, Toronto, overseeing content strategy for all of TVA Publication’s English brands. She manages content and brand image, and grows brand reach on a multiplatform basis while supporting sales activities. Sandra recently became a member of the Magazines Canada Membership Committee.

During her tenure as Editor-in-Chief of Canadian Living, the magazine won numerous accolades, including Gold in the Best Media Web site category at the 2015 Canadian Online Publishing Awards. Canadian Living remains the largest and most-read paid women’s lifestyle magazine in print and online.

Sandra made the move to Canadian Living in November 2014, following the highly successful launch of Walmart Live Better/Vivre mieux Walmart, a multiplatform custom magazine published by Rogers Media. In its first year alone, Walmart Live Better garnered multiple marketing and custom publishing awards, as well as surpassed metrics for audience acceptance and satisfaction.

With an established reputation as a credible and articulate expert source, Sandra has appeared regularly on television news, lifestyle and current events programs. In print and online, her byline has appeared in Cottage Life, Reader’s Digest, MoneySense and Today’s Parent, the National Post and the Globe and Mail.

Sandra holds a degree in journalism from Ryerson University. She is a two-time National Magazine Awards finalist. A mom, an enthusiastic and adventurous home cook, guitar player and karaoke lover, Sandra is a We Day Family Co-Chair, working on a volunteer basis with Craig and Marc Kielburger’s We organization to encourage families to do good and change the world together.

Moins d’un an après s’être jointe à Canadian Living en tant que rédactrice en chef multiplateforme, Sandra Martin a été promue au poste d’éditrice en chef pour le bureau de Toronto, supervisant la stratégie de contenu pour l’ensemble des marques anglophones de TVA Publications. Elle dirige les équipes responsables du contenu, de l’image et du développement des marques, tout en soutenant les activités de commercialisation de chaque titre. Sandra siège également sur le Comité de recrutement de Magazines Canada.

Au cours de son mandat en tant que rédactrice en chef de Canadian Living, le magazine a remporté de nombreuses distinctions, dont l’or dans la catégorie des meilleurs sites Web Media lors des Canadian Online Publishing Awards en 2015. Canadian Living détient l’enviable position de magazine « style de vie » féminin le plus important et le plus lu en version imprimée et numérique au pays.

Sandra s’est jointe à l’équipe de Canadian Living en novembre 2014, suite au lancement très réussi du magazine Vivre mieux Walmart, un magazine multiplateforme personnalisé publié par Rogers Media. Durant sa première année, Vivre mieux Walmart a remporté plusieurs prix marketing et reconnaissances du milieu de l’édition sur mesure, et a aussi surpassé tous les indicateurs de performance liés à l’appréciation du produit par les consommateurs.

Sandra participe régulièrement à titre de ressource experte à des émissions de télévision, tant d’intérêt général que spécialisé, dans des secteurs allant de la mode à la cuisine, en passant par l’actualité touchant les femmes canadiennes dans tous les aspects de leur vie. Elle a également oeuvré pour de grandes marques telles Cottage Life, Reader’s Digest, MoneySense, Today’s Parent, le National Post et le Globe and Mail.

Sandra est diplômée en journalisme de l’Université Ryerson. Elle fut finaliste à deux reprises aux Prix du magazine canadien. Sandra est aussi une maman, une « foodie » enthousiaste et curieuse, une guitariste et une adepte de karaoké. Elle est coprésidente de We Day Family, travaillant bénévolement avec l’organisation We de Craig et Marc Kielburger, dans le but d’encourager les familles à faire le bien et à changer le monde ensemble.